Challenge Accepted - Reisverslag uit Holešov, Tsjechische Republiek van Go Team Czech - WaarBenJij.nu Challenge Accepted - Reisverslag uit Holešov, Tsjechische Republiek van Go Team Czech - WaarBenJij.nu

Challenge Accepted

Door: Niels & Kirith

Blijf op de hoogte en volg Go Team Czech

25 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, Holešov

Blog 25 juli

Hooii lieve achterban!

Dinsdagochtend was het zo ver!! We zijn om half acht vertrokkken met twee busjes vanaf Heidebeek. We werden uitgezwaaid door mensen uit verschillende teams, dat was erg gezellig. :) David (iemand van de YWAM heidebeek Staff) heeft ons gereden naar onze bestemming en is de dag na aankomst weer vertrokken (super tof van hem!). Iemand van ons team, Aryana, was erg ziek geworden tijdens de reis. Ze had last van erge hoofdpijn en was misselijk. Onderweg zijn we een aantal keer gestopt en bij een van die stops gelijk begonnen met onze bediening ;-), we hadden een aantal lifters mee genomen, die ontzettend blij waren. We mochten zelfs voor hen bidden. Na veertien uur rijden, zijn we aangekomen bij het kerkje waar we slapen. Daar zijn we hartelijk en gastvrij ontvangen met een ijsje, want onze gastfamilie heeft een ijswinkeltje. Elke dag gaat dit winkeltje open en komen er mensen vanuit het hele dorpje hier een ijsje halen en gezellig zitten in de tuin. Onze gastfamilie bestaat uit Milan, de voorganger van een klein kerkje, met zijn vrouw Danniella en hun zoon James en dochter Clara.

Woensdag, de dag na aankomst, hebben we een soort rustdagje gehad. Gelukkig hoeven we niet ver de deur uit om contact te hebben, want in de tuin zijn altijd mensen. Dus we hebben die dag ballondieren uitgedeeld aan kinderen in de speeltuin en ons verder voorbereid op het middagje bij de zigeuners donderdag. We hebben die middag geluncht in een restaurantje (en sinds die dag hebben we dat elke dag gedaan :P). 'S avonds hebben we een spannend potje Risk gespeeld.

Donderdag hebben we eerst de laatste voorbereidingen getroffen voor onze middag bij de zigeuners. Er is ons verteld dat zij speciale huisjes gekregen hebben van de overheid waar zij in wonen. Het was een leuk gezicht om die straat binnen te rijden. De kinderen kwamen ons al lachend tegemoet. Niels en Arne hebben hier een toffe clownsact opgevoerd, Hannah, Djurre en Victor hebben verschillende spelletjes en liedjes voorbereid voor de kinderen en Aryana en Kirith hadden knutselwerkjes bedacht om met de kinderen te doen, waaronder 'loomen'. 's Avonds hebben we opgedeeld voor de jongens en de meiden. De jongens hebben Milan geholpen met de tuin opruimen door allerlei zware spullen te verslepen en de meiden hebben aan Zumba gedaan, want Daniëlla leidt een zumba-klas. Hierna hebben we de 'Prayerstoel' gedaan; eerst hebben we God aanbeden en daarna mocht iedereen die wilde op de stoel gaan zitten en dan werd er voor hem of haar gebeden.

Vrijdag hebben we met z'n allen geholpen om de tuin verder op te ruimen. We hebben een hele boel takken versleept en een tafel en een bank geschuurd en geverfd en zelfs een straatje gelegd. Vrijdag middag hebben we Airsoft gedaan. We gingen naar het bos en beschoten elkaar daar met balletjespistolen. 's Avonds hebben we deze blog geschreven en gingen wij vroeg naar bed.

Tot snel weer en geniet van de foto's

Groetjes aan het thuisfront! :)

• 26 Juli 2014 - 11:21

Carla:

Veel zegen en succes met jullie werk. we bidden voor jullie.

• 26 Juli 2014 - 11:31

Karin:

leuk om jullie verslag te lezen. Veel zegen

• 26 Juli 2014 - 11:48

Gerard Albers :

hoi team,
    heel gaaf om jullie blog te lezen.
    En ook leuke foto's, ook van jou Niels als clown.
    Ik wens jullie een hele toffe tijd en we bidden voor jullie.

groetjes, fam. Albers

• 29 Juli 2014 - 20:28

Eelkje:

Heel leuk om wat van jullie te horen en te ''zien''!!!

Liefs van Eelkje, al ken ik niet iedereen

Denk en bid voor jullie ''elke dag''

Dag aan dag draagt Hij ons!